Dietetyk Bytom. Zdrowa dieta. Rozsądne odchudzanie - WODA @ 27 Jul 2018
1. Woda jest niezbędna dla dobrego funkcjonowania organizmu i każdy z nas powinien wypijać dobre 2 litry wody dziennie. Żaden z substytutów nie zastąpi czystej wody a wręcz przeciwnie - wiele napojów odwadnia jeszcze bardziej.

2. Picie wody powoduje spadek łaknienia - pragnienie pojawia dopiero, gdy poziom wody w organiźmie spadnie prawie 4-5% poniżej normy. Do tego momentu nie czujemy wcale, że chce nam się pić. Pojawia się natomiast znane większości z nas uczucie niezaspokojenia, niedosytu, braku czegoś, ogólnego niepokoju, który często powoduje że sięgamy po przekąskę.

3. Dobrze jest pić przed jedzeniem. Dotyczy to szczególnie osób otyłych. U osoby otyłej występują zaburzenia łaknienia, które powodują że je ona pomimo tego że jej głód został już dawno zaspokojony. Wypijając 10 min przed jedzeniem znaczną ilość wody powodujemy, że nasz żołądek zaczyna wysyłać do mózgu sygnał o sytości znacznie wcześniej. W ten sposób mamy szansę zjeść mniej zanim poczujemy się syci. Nie oszukujmy się jednak - samo picie wody nie wystarczy - trzeba naprawdę jeść małe porcje.

4. Woda nie jest kaloryczna. Wszystkie napoje poza wodą są kaloryczne. Jeżeli poważnie myślimy o odchudzaniu, o słodkich napojach gazowanych i kupnych sokach powinniśmy zapomnieć. CocaCola, Pepsi, Fanty i inne takie znikają z naszego jadłospisu... na zawsze. Najlepiej jest też ograniczyć spożycie alkoholu.


News powered by CuteNews - http://cutephp.com