Zima może faktycznie sprawić, że człowiek będzie głodny

Niektórzy badacze podejrzewają, że chłodna pogoda może spowodować powstanie reliktu ewolucyjnego wewnątrz nas, aby utuczyć się, aby przetrwać trudne warunki środowiskowe, tak jak robi to wiele innych zwierząt.

Jedno z badań opublikowanych w czasopiśmie Nature wykazało, że uczestnicy spożywają średnio o 86 kalorii więcej dziennie w porównaniu do wiosny i zjadali więcej tłuszczów i tłuszczów nasyconych w miesiącach zimowych.Inna teoria mówi, że zmiana pory roku może zmienić równowagę niektórych hormonów kontrolujących głód i apetyt.

Przegląd opublikowany w 2013 r. W czasopiśmie ” Frontiers in Neuroscience” , który dotyczył danych zarówno ludzi, jak i zwierząt, wykazał, że zmiany sezonowe wpłynęły na wiele hormonów związanych z głodem i apetytem, ​​w tym na glukokortykoidy, grelinę i leptynę.Tyle naukowego bełkotu … 🙂 Przejdźmy do konkretów 🙂

Aby zadowolić zarówno ciało, jak i umysł, szukajcie pokarmów zapewniających komfort, które wypełniają brzuch, rozgrzeją i sprawią, że poczujecie się dobrze – ale będą również będą dobre dla waszego organizmu.

Zupa! To świetny sposób, aby wpowadzić więcej warzyw wypełnionych włóknem do Waszej zimowej diety. Morzecie wrzucić wszystko do garnka – zielenine, fasolę, soczewicę, całe ziarna i warzywa, które w przeciwnym razie mogłyby zgnić w Waszych szufladach. Dodajcie chude białko, takie jak kurczak lub krewetki, i gotowe.A jeśli macie ochotę na deser, wybierzcie kubek gorącej, gorzkiej czekolady, która np. pomaga zmniejszyć ryzyko chorób serca i poprawia nastrój.

Dla wytrwałych którzy doczytali do końca bonus. Inspiracją dla tej zupy był przepis z książki Dr oetker „Łatwe zupy”

Składniki:1 seler korzeniowy (ok 500g)4 ziemniaki (ok 500g)1 cebula250g kwaśnych jabłek (ok 2 szt)4 łyżki masłasólpieprz6 szt ziela angielskiegolistek laurowy250g wędzonej ryby np. pstrąga lub łososia albo tyle samo wędzonej wędliny150g śmietany1-2 łyżeczki wasabi

Wykonanie:Ziemniaki i selera obrać, umyć i pokroić w kostkę.Cebulę obrać i posiekać.Z jabłek usunąć gniazda nasienne, pokroić w podłużne kawałki i podsmażyć na maśle (połowę jabłek zostawić do dekoracji).Do jabłek dodać cebulę i podsmażyć.Wszystkie warzywa przełożyć do garnka, zalać 1,5 litra wody, dodać przyprawy i gotować aż seler i ziemniaki będą miękkie.Z zupy wyłowić ziele angielskie i liść laurowy, dodać śmietanę i zmiksować zupę. Doprawić do smaku.Zupę podawać z jabłkami i kawałkami wędzonej ryby lub wędliny